Cilt 1 Sayı 1 (2016): Turkish Journal of Marketing
Makaleler

EĞLENCE PAZARLAMASI KAPSAMINDA TÜKETİCİLERİN SİNEMA FİLMLERİNE YÖNELİK TERCİHİ VE TATMİN BOYUTU ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: ?FETİH 1453? FİLMİ ÖRNEĞİ

Ali Çağlar ÇAKMAK
Bursa Teknik Üniversitesi

Yayınlanmış 10.03.2017

Anahtar Kelimeler

  • Eğlence pazarlaması,
  • Film pazarlaması,
  • Tüketici tercihi,
  • Tüketici tatmini

Nasıl Atıf Yapılır

EĞLENCE PAZARLAMASI KAPSAMINDA TÜKETİCİLERİN SİNEMA FİLMLERİNE YÖNELİK TERCİHİ VE TATMİN BOYUTU ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: ?FETİH 1453? FİLMİ ÖRNEĞİ. (2017). Turkish Journal of Marketing, 1(1), 47-75. https://doi.org/10.30685/tujom.v1i1.4

Öz

Bu çalışma ile film pazarlama uygulamalarının tüketicilerin film tercihi üzerindeki etkisi ve izleyicilerin bu tercih sonucundaki tatmin boyutunun incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Karabük ve Ankara illerinde bir alan araştırması gerçekleştirilmiştir. Literatürden elde edilen kuramsal bilgiler ışığında gerçekleştirilen bu alan araştırması 2012 yılı Mart ve Nisan aylarında Fetih 1453 filmi izleyicileri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Dağıtılan 420 adet anketten, kullanılabilir durumda olan 352 adedi çalışma kapsamına dahil edilmiştir. Analizler SPSS 18 paket programı aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde Yüzde Analizi, Mertebeli Dereceleme ve Çoklu Varyans Analizi (Manova) kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre film tercihini en çok etkileyen pazarlama uygulamaları; televizyon reklamları, arkadaş tavsiyesi, fragmanlar ve internet reklamları olarak belirlenmiştir. İzleyicilerin Fetih 1453 filmi ile ilgili beklentilerinin karşılanma düzeylerinin ise izleyicilerin birtakım demografik özellikleri ve tercih ettikleri yapım türlerine göre değişkenlik gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır.

Referanslar

  1. Abisel, N. (1995). Popüler Sinema ve Türler, Alan Yayıncılık, İstanbul.
  2. Ainslie,A., Dréze, X. ve Zufryden, F. (2003). ?Modeling Movie Choice?.
  3. Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2004). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (SPSS Uygulamalı), Sakarya: Sakarya Kitabevi.
  4. Argan, M.(2007). Eglence Pazarlaması., Detay Yayıncılık Ankara.
  5. Avrich, B. (2002). Selling Sizzle: The Magic and Logic of Entertainment Marketing, Maxworks Publishing Group Inc., Canada.
  6. Demirören, P. (2009). Türk Bankacılık Sektöründe Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulamalarının Müşteri Tatmini ve Müşteri Sadakatine Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi, Niğde.
  7. Drake, P. (2008). ?Distribution and Marketing in Contemporary Hollywood?, The Contemporary Hollywood Film Industry, Blacwell Publishing, USA. (edited by Paul Mcdonald & Janet Waske)
  8. Hu, X. (2002). ?The World Wide Web as a Vehicle for Advertising Movies To College Students: An Exploratory Study?, Xiangtan University of China.
  9. Jöckel, S. ve Döbler, T. (2006). ?The Event Movie: Marketing Filmed Entertainment for Transnational Media Corporations?, The İnternational Journal on Media Management, 8 (2).
  10. Kaçmaz, G. (2009). Eğlence Pazarlamasında Sahne Sanatlarının Pazarlanması ve Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  11. Kalaycı, Ş. ( 2010 ). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  12. Lieberman, A. ve Esgate, P. (2002). The Entertainment Marketing Revolution, Financial Times Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey.
  13. Lukk, T. (1997). Movie Marketing: Opening the Picture and Giving It Legs, CA: Silman-James.
  14. Marich, R. (2005). Marketing to Moviegoers, A handbook of strategies used by major studios and independents, MA, Focal Press.
  15. Öcel, N. ?Popular Cinema Films in the Context of Turkey: Films of 2000?s?, Istanbul University.
  16. Özgören, F. (2007). Boş Zaman Pazarlaması ve Müzecilikte Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  17. Şengül, A. (2008). İş Doyumu ve Tüketici Tatmini İlişkisi Kamu ve Özel Kesim Sağlık Hizmetlerinde Hekimlerin İş Doyumunun Hasta Tatminine Etkisi Üzerine Bir Araştırma, Doktora Tezi, Celal Bayar Üniversitesi, Manisa.
  18. Vinet, M. (2005). Entertainment Industry: The Business of Music, Books, Movies, TV, Radio, Internet, Video Games, Theater, Fashion, Sports, Art, Merchandising, Copyright, Trademarks & Contrats, Wadem Publishing, Canada.
  19. Wiese, M. (1989). Film & Video Marketing. MA, Focal Press.
  20. http://www.movie-holic.com/2009/03/12/what-makes-a-movie-good/
  21. http://www.rustylime.com/show_article.php?id=1447
  22. http://www.movie-holic.com/2009/03/12/what-makes-a-movie-good/
  23. http://www.articlesbase.com/movies-articles/whatmakes-a-good-movie-302685.html